PZJ do tej pory wykorzystywał kilka różnych aplikacji do zarządzania organizacją, w tym m.in. do rejestracji koni, hodowców, sędziów i zawodów jeździeckich. Aplikacje te nie zapewniały jednak pełnej synchronizacji i wymiany danych, a koszt ich dostosowania do wymagań PZJ byłby znacznie wyższy niż zbudowanie nowego rozwiązania. Z tego powodu zarząd PZJ zdecydował się na stworzenie dedykowanego systemu od nowa.

   „Nasz wybór padł na firmę Fild.NET, która złożyła nam najkorzystniejszą ofertę. Połączyła ona w sobie atrakcyjną cenę, wysokie kompetencje i doświadczenie zespołu realizującego projekt, a także nowoczesną architekturę zaproponowanego nam rozwiązania. Umieszczenie systemu w chmurze bardzo ograniczy koszty inwestycji, a także zapewni nam stosunkowo niskie koszty jego utrzymania oraz dalszego rozwoju. Jako że jesteśmy organizacją społeczną i musimy dbać o finanse, zdecydowaliśmy się właśnie na tą opcję” - powiedział Łukasz Abgarowicz, Prezes Zarządu Polskiego Związku Jeździeckiego.

   W pierwszym etapie projektu zostanie zrealizowany moduł pozwalający gromadzić dane dotyczące osób, instytucji, koni oraz rozegranych zawodów. Następnie zostanie stworzony system do generowania raportów dotyczących koni, zawodników, wyników zawodów itp. Stworzony system będzie działał na platformie Windows Azure, z wykorzystaniem bazy danych Azure SQL. W kolejnym etapie projektu zostaną uruchomione aplikacje do obsługi procesów kancelaryjnych. Powstaną one na bazie już istniejących aplikacji Fild.NET