W południe w Bogusławicach zjawiło się 21 przedstawicieli organizatorów zawodów oraz Prezes PZJ Łukasz Abgarowicz w towarzystwie wice Prezesa ds. marketingu Rafała Wawrzyniaka.

Zebranie rozpoczął Prezes OZJ Łódź – Krzysztof Kopacz, który wprowadził zebranych w temat.
W trakcie zebrania zgromadzeni podzielili się swoimi uwagami i obawami odnośnie nowych regulacji zatwierdzonych przez Zarząd na posiedzeniu w dniu 12 sierpnia 2013 roku odnośnie warunków narzuconych organizatorom zawodów.
Prezes Łukasz Abgarowicz odpowiadał zebranym na ich wątpliwości.

Zarówno przedstawiciele Zarządu PZJ jak i obecni na sali organizatorzy zawodów zgodzili się, że spotkanie dzisiejsze było niezwykle potrzebne. Świadczące o tym, że system komunikacji pionowej w Związku oparty o stronę internetową PZJ nie działa tak jak powinien. Zarząd zyskał przeświadczenie, że chcąc sprawować powierzoną im w listopadzie ubiegłego roku władzę w duchu tamtego spotkania nie może lekceważyć takich inicjatyw. Czy przyniesie to jakakolwiek zmianę? Zobaczymy. Najbliższe dni i tygodnie pokażą faktyczne intencje „władzy”.

W drugiej części spotkania, kiedy Bogusławice opuścili już przedstawiciele Zarządu PZJ zebrani zgodzili się, że usłyszeli z ust prezesa Łukasza Abgarowicza bardzo obiecujące wizje rozwoju Związku i polskiego jeździectwa. Jednakże wszyscy chcieliby usłyszeć również konkretne informacje o już podpisanych umowach sponsorskich czy umowach ze stacja telewizyjną.
Efektem dzisiejszego zebrania było powołanie Grupy Inicjatywnej Organizatorów Zawodów w składzie :

  • Agata Jarzycka-Stefańska (Przewodniczący)
  • Andrzej Jońca
  • Emilia Ptak
  • Anna Szary
  • Henryk  Święcicki Jr

zadaniem grupy jest opracowanie  wniosków ze spotkania w dniu 09 września 2013 roku i przedstawienia ich  Zarządowi PZJ oraz opracowanie niezbędnych materiałów do powołania do życia Stowarzyszenia Organizatorów Zawodów RP.

Zebrani zgodzili się, że Zarząd PZJ powinien przedstawić Organizatorom potencjalnego sponsora generalnego PZJ, stacje TV z którymi PZJ związany jest umową w terminie wcześniejszym niż złożenie przez Organizatora wniosków o wpis do  Centralnego Kalendarza PZJ. Jeśli wnioski należy składać z dwuletnim wyprzedzeniem (Mistrzostwa Polski) to z takim samym wyprzedzeniem Zarząd PZJ winien przedstawić sponsora generalnego i stację TV.

Grupa inicjatywna powinna również nawiązać ścisłą współpracę z Zarządem PZJ w sprawie niezbędnej korekty i dopracowania zapisów zawartych w „Warunkach zgłoszenia zawodów do kalendarza centralnego PZJ” stanowiącego załącznik do wniosku o przyznanie prawa organizacji zawodów.