Nowy ZarzÄ…d PZJ po wstÄ™pnych analizach podjÄ…Å‚ decyzjÄ™ , aby w relatywnie krótkim czasie stworzyć strategiÄ™ ZwiÄ…zku. Bardzo ważnym problemem okazaÅ‚ siÄ™ coraz sÅ‚abszy wizerunek ZwiÄ…zku a w konsekwencji  jeździectwa jako takiego oraz sÅ‚aba jakość komunikacji wewnÄ™trznej i przede wszystkim, zewnÄ™trznej. PostanowiÅ‚em wiÄ™c, że jednym z ważniejszych elementów wstÄ™pnych prac nad strategiÄ… bÄ™dÄ… , organizowane wspólnie z Koleżankami i Kolegami z Regionów „warsztaty strategiczne”. OkazaÅ‚o siÄ™ również, że niezwykle ważne jest uÅ›wiadomienie przez Åšrodowisko , że nasz ZwiÄ…zek to jest „Ogromny Teatr” , który obejmuje wielu ludzi, Jeźdźców, Trenerów, DziaÅ‚aczy, tysiÄ…ce koni , wiele Klubów, StowarzyszeÅ„, MiÅ‚oÅ›ników , Biznes jeździecki  itd. Niezwykle ważne bÄ™dzie realne uÅ›wiadomienie , że ZwiÄ…zek jest organizacjÄ… caÅ‚ego Å›rodowiska, że ZwiÄ…zek to dużo, dużo wiÄ™cej niż nasze kilkuosobowe Biuro w Warszawie. Celem opracowania strategii jest znalezienie nowej , nowoczesnej formuÅ‚y dziaÅ‚ania i komunikacji , tak aby stworzyć warunki dla pozyskania nowych sympatyków, partnerów biznesowych i spowodować , że o PZJ i o jeździectwie bÄ™dzie siÄ™ mówić i bÄ™dzie siÄ™ mówić dobrze. KonsekwencjÄ… bÄ™dzie zbudowanie wÅ‚aÅ›ciwych warunków do rozwoju zarówno jeździectwa wyczynowego jak i amatorskiego, powszechnego. Urzeczywistnienie takiej koncepcji potrzebuje w pierwszej kolejnoÅ›ci zdefiniowania tego co konkretnie w ZwiÄ…zku dziaÅ‚aÅ‚o sÅ‚abo , lub w ogóle nie dziaÅ‚aÅ‚o oraz jakie sÄ… przyczyny kiepskiego wizerunku i fatalnej komunikacji. Potrzebne jest również porozumienie Å›rodowiska co do koniecznoÅ›ci niezbÄ™dnych zmian i kierunku/sposobu  ich wprowadzania. Warsztaty trwajÄ… kilka godzin; prowadzi je profesjonalny strateg, zawierajÄ… oryginalne techniki stosowane w marketingu , zarzÄ…dzaniu czy w tworzeniu projektów innowacyjnych; sÄ… w nich elementy burzy mózgów. Najważniejsze jest , że biorÄ… w nich udziaÅ‚ osoby o różnych profesjach, ale i w różny sposób zwiÄ…zane z jeździectwem (dziaÅ‚acze, wÅ‚aÅ›ciciele oÅ›rodków, trenerzy, zawodnicy , biznesmeni, sÄ™dziowie ). W każdym z piÄ™ciu warsztatów jest nieco inny, jeÅ›li mogÄ™ tak powiedzieć, profil Uczestników.