Działając w trybie obiegowym w dniu 20.02.2015 r. Rada PZJ stwierdza co następuje:                 

Stanowisko Rady w sprawie publikacji uchwał.

Dotychczasową formą komunikacji Rady zarówno ze środowiskiem jeździeckim jak i Zarządem były protokoły posiedzeń rady i uchwały zamieszczane na stronie internetowej PZJ w zakładce Rada Związku. Praktyka ta została wypracowana w trakcie obecnie trwającej  kadencji Związku. Działo się tak, pomimo, że nie obowiązywały w tej sprawie żadne formalne uzgodnienia.

Od 9 lutego br. ma miejsce niepokojąca praktyka próby cenzurowania prawomocnie podjętych uchwał Rady. Polega to na blokowaniu zamieszczania stosownych informacji – uchwał na stronie PZJ. Nastąpiła też próba zastraszania konsekwencjami dla domagających się publikacji uchwał  cyt. zmanipulowanych członków Rady.

Jest rzeczą niedopuszczalną, aby uchwały Rady ukazywały się z 10 dniowym opóźnieniem. W tym czasie Zarząd podejmował decyzje na obszarze zamierzonej kontroli.

Stanowisko Rady dotyczące kontroli procesu rekrutacji na stanowiska w dyscyplinach olimpijskich.

Do dnia dzisiejszego tj. 20. Lutego 2015 r. Rada Związku  nie otrzymała odpowiedzi od Zarządu w sprawie „uzasadnienia odwołania managerów, trenerów i dyr. ds. sportu” dla poszczególnych stanowisk.

Uchwała Rady dotycząca kontroli bieżącej.

Rada Związku informuje, że nie zostały przekazane  do kontroli dokumenty: aplikacje kandydatów i protokoły komisji konkursowych na stanowiska managerów w konkurencjach olimpijskich.
Rada Związku działając w trybie statutowej kontroli bieżącej działalności Zarządu zwraca się ponownie o pilne przedstawienie w/w dokumentów.,

Stanowiska i uchwała zostały przyjęte przez członków Rady jednomyślnie.

Przewodniczący Rady PZJ
Andrzej Sałacki